Direktlänk till inlägg 22 september 2007

sju - when the lights go out

Av G A - 22 september 2007 23:59

Jag blir ibland avundsjuk när jag tittar på modellbilder. Det är inget att hålla tyst om men sedan jag och N flyttade ihop för lite mer än ett år sedan så hände något med mig. Med oss båda. Vi har gått upp exakt lika många kilo i vikt, och jag vet att jag absolut inte är kraftig men när man haft storlek XS i kläder så länge man kan minnas så när man börjar ha storlek M så känner man sig lite större... Jag har gått upp ca 14 kilo sen jag träffade N. En del kilo behövde jag men långt ifrån alla dem.

Jag skulle önska att gå ner ca sju-åtta kilo faktiskt, jag vet att det inte skulle göra någon skada för jag vet hur det känns att må dåligt pga vikten, men jag har en hel familj och sedan en underbar sambo som aldrig skulle tillåta mig att sjunka så lågt (bokstavligt talat) igen.

Jag måste komma tillbaka i det braiga spåret jag hamnade i innan Kreta. Gick ner fyra kilo på ca två månader, nu har jag gått upp två av dem igen men ändå. Har alla möjligheter till att ut och gå, cykla rundor och laga ordentlig lunch för tillfället eftersom jag inte jobbar som vanligt just nu.

Måste verkligen ta tag i det. Så bra jag hade mått när jag ser mig i spegeln om jag hade vägt 55 kilo istället.

Eller skulle jag?


Jag och N har världens bästa föräldrar. Som vi blir överösta med saker! Kom ju dit idag och fick telefon av dem, nu eftersom vi ska ha fast telefon i vår lägenhet. Två stycken trådlösa! Skiiitfina! Nu ska vi bara diskutera vem som ska ringa första samtalet och till vem... Hmm...!


Jag älskar denhär tjejens (Holly Vallance) hårfärg här... I'm a sucker for redheads... Men nu ska jag nanna! Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av G A - 10 november 2007 15:20

Nuuuu är jag tillbaka!!   MIN NYA BLOGG ÄR:   http://giselaackerup.blogg.se/   och nu är väldigt välkomna dit! Ciao ...

Av G A - 26 oktober 2007 08:42

Jag dislikar denhär bloggsidan... så jag bygger på en ny. Mer personligare blogg kan jag säga. Mina färger, mina texter osv osv.   Berättar när den e klar!   - Idag är det arbetsintervju klockan tolv, sen hämta Wisal och vi ska fixa hennes hår. Det ...

Av G A - 23 oktober 2007 10:50

Själsfrände, har du tagit bort din blogg?

Av G A - 23 oktober 2007 10:44

Frukosten är nyss äten, haha. Äpplekaka och vaniljsås :) Och en stooor kopp te. Det var gott kan jag säga. Igår jobbade jag, idag ska jag jobba i salongen hemma hela eftermiddagen och imorgon jobb igen, torsdag "ledig" och fredag först en jobbintervj...

Av G A - 21 oktober 2007 16:18

Personligen så älskar jag när träden är gula och röda, mycket finare än när dem är gröna. Vaknade halv elva idag, sent för att vara jag, sen somnade jag iofs halv fyra. Såg Stomp the yard inatt när de andra spelade rollspel och jag gillade den fakt...

Ovido - Quiz & Flashcards