Alla inlägg den 22 september 2007

Av G A - 22 september 2007 23:59

Jag blir ibland avundsjuk när jag tittar på modellbilder. Det är inget att hålla tyst om men sedan jag och N flyttade ihop för lite mer än ett år sedan så hände något med mig. Med oss båda. Vi har gått upp exakt lika många kilo i vikt, och jag vet att jag absolut inte är kraftig men när man haft storlek XS i kläder så länge man kan minnas så när man börjar ha storlek M så känner man sig lite större... Jag har gått upp ca 14 kilo sen jag träffade N. En del kilo behövde jag men långt ifrån alla dem.

Jag skulle önska att gå ner ca sju-åtta kilo faktiskt, jag vet att det inte skulle göra någon skada för jag vet hur det känns att må dåligt pga vikten, men jag har en hel familj och sedan en underbar sambo som aldrig skulle tillåta mig att sjunka så lågt (bokstavligt talat) igen.

Jag måste komma tillbaka i det braiga spåret jag hamnade i innan Kreta. Gick ner fyra kilo på ca två månader, nu har jag gått upp två av dem igen men ändå. Har alla möjligheter till att ut och gå, cykla rundor och laga ordentlig lunch för tillfället eftersom jag inte jobbar som vanligt just nu.

Måste verkligen ta tag i det. Så bra jag hade mått när jag ser mig i spegeln om jag hade vägt 55 kilo istället.

Eller skulle jag?


Jag och N har världens bästa föräldrar. Som vi blir överösta med saker! Kom ju dit idag och fick telefon av dem, nu eftersom vi ska ha fast telefon i vår lägenhet. Två stycken trådlösa! Skiiitfina! Nu ska vi bara diskutera vem som ska ringa första samtalet och till vem... Hmm...!


Jag älskar denhär tjejens (Holly Vallance) hårfärg här... I'm a sucker for redheads... Men nu ska jag nanna! Godnatt!

Av G A - 22 september 2007 11:14

Idag har jag JEANS på mig valfritt. Ojoj! Jag som alltid annars går i mina mjukisbyxor när jag inte känner att jag måste se respektabel ut. Men idag ska vi bort och städa sista ur vår lägenhet, och därefter är det en tjej som kommer för att titta på den. Sen hem, slinga och klippa pappsen och därefter blir det filmkväll med mat hos N's föräldrar. Jag är lite sugen på tacos faktiskt.. ska se ifall det går å framföra. Hihi.


Har redan varit flitig idag och tvättat en maskintvätt och fixat disken. Nu börjar jag komma ifatt med tvätten vi hade med oss. Det känns skönt!

Här börjar bli snyggt nu. Vi har några lådor kvar bara, men sen så. Förhoppningsvis är allt uppackat imorgon. Det vore skönt å börja en vecka med en ren, och fräsch lägenhet.


Tisdag blir kul också! Då har jag fullt i salongen hemma. Farmor ska permanentas, N's mormor och mamma ska klippas o färgas och sedan ska My permanentas också. Blir roligt! Sen jobba onsdag och torsdag. Blir nog en bra vecka den som kommer nu... Får vi hoppas på.


Nu skall vi bege oss, ska ner i centrum för å köpa en grej först också.

Ciao! Ha en fin lördag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards